exhibition invitation

exhibition invitation

יום שישי, 11 בנובמבר 2016

סיכום עבודות נטע עמיר

אני שמחה להציג את עבודותיה של אמנית הטקסטיל המוכשרת נטע עמיר, שהיא גם חברה ותיקה. שמחתי מאוד שנטע הסכימה להשתתף וליצור את העבודות הנפלאות לכבוד תערוכת מולטיפוקל










נטע עמיר

לאחר לימודי עיצוב אופנה בשנקר ותקופה קצרה של עבודה עבור חברות מסחריות חשה נטע צורך, אפילו געגוע, לעיסוק בעבודת יד ולמלאכות טקסטיל בהן עסקתה מגיל צעיר. כך התחילה לעצב דמויות בד ואובייקטים טקסטיליים, שבתחילת הדרך נמכרו לאספנים דרך האינטרנט.

העיסוק בעיצוב דמויות בד התרחב לתחומים נוספים- אנשים שראו את ה"סטיילינג" שיצרה עבור הבובות ביקשו אביזרים שיתאימו למידות של בני אדם, וכך נוצרה גם קולקציה קטנה של נעליים ותיקים בהשראת הדמויות. במקביל הדמויות שולבו במיצבים שהצגתי בתערוכות אמנות, ועם הזמן העיסוק האמנותי הפך למרכזי יותר בעשייה של נטע. 

בשנים האחרונות הציגה נטע במספר תערוכות בארה"ב, הולנד בלגיה וישראל, העבודות שלה זכו במספר פרסים, ואף פורסמו בספרים ומגזינים מקומיים ובינלאומיים.

נטע מספרת על תהליך העבודה לתערוכה:

"כשהייתי ילדה הייתה לי בובה שמצידה האחד הייתה כיפה אדומה ומצידה השני היתה סבתא. כשהפכתי לסבתא את הכובע– הופיע גם הזאב.

בשנים האחרונות למדתי שלבובות האלו קוראים 'טופסי טרווי'– אלה הן בובות בעלות שניים או שלושה ראשים וגוף אחד, בדרך כלל. בכל פעם צד אחד של הבובה חשוף והשני מוסתר מתחת לחצאית או לכובע. ברגע שהופכים את החצאית מופיע הצד השני, והצד שקודם היה גלוי– הופך מוסתר.

המקור של הבובות האלה הוא בדרום ארה"ב בתקופה שקדמה למלחמת האזרחים. בתקופה זו הן היו מיוצרות כשצד אחד שלהן הוא לבן והצד השני שחור. במהלך המאה ה- 20 הבובות האלו יוצרו בגרסאות שונות, כשהן מייצגות הפכים או מספרות סיפור שלם דרך אובייקט אחד."

לדבריה, בחרה נטע בסוג זה של בובות מאחר ובאגדה "סרט משי אדום" הדמויות עוברות הרבה טרנספורמציות: הדייג העשיר הופך לעני ואחר כך שוב לעשיר, בנו לוקאס לומד לימודי כמורה אך הופך לנווד ויצרן חביות. מאוחר יותר הוא גם מקבל את היכולת להפוך לחיות שונות, יכולת שמשנה את מהלך חייו. הנסיכה הופכת לדרקון בעקבות פגישה עם בת הים, ובסופו של דבר חוזרת שוב להיות בת אדם.

הרעיון הזה, שכל אחת מהדמויות יכולה להשתנות ולהיות מישהו אחר ובכך גם לשנות את גורלה סקרן את נטע מאד והזכיר לי את הרעיון הבסיסי שעומד מאחורי בובות 'טופסי טרווי' ואולי מאחורי אנשים בשר ודם– היכולת להיות דמות אחת ובו בזמן, עוד דמות אחת או אפילו שתיים אחרות.


אפשר לראות את תהליך העבודה של נטע כאן, כאן וכאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה